Samochód działa dzięki silnikowi generującemu moc, ale żeby mógł się on poruszać po drodze, energia musi być odpowiednio przekazywana. Jest to możliwe dzięki zawieszeniu, czyli zespołowi elementów, który przenosi energię na koła, a także uczestniczy w przerzucaniu sił powstających przy ich styku z podłożem na nadwozie. Cały układ zapewnia komfort jazdy dzięki zagwarantowaniu właściwej sterowności i stateczności auta. Pomimo tak istotnej roli zawieszenia nie każdy kierowca wie, z czego tak naprawdę się składa. Warto znać jego budowę, ponieważ wiedza na temat kluczowych części przydaje się chociażby w razie wystąpienia uszkodzeń. Z jakich dokładnie elementów zbudowany jest układ zawieszenia?
Na samym początku należy zaznaczyć, że występują dwa główne rodzaje zawieszenia, a mianowicie zależne i niezależne. W pierwszym przypadku koła przedniej i tylnej osi są ze sobą połączone, przez co muszą właściwie współpracować. W drugim natomiast takie rozwiązanie nie występuje. Bez względu na rodzaj zawieszenia, zamontowane są w nim dokładnie te same części, czyli wahacze, tuleje wahacza, sworznie, łączniki stabilizatora, końcówki drążka kierowniczego, piasta, łożyska koła, a także sprężyny amortyzatora. Te ostatnie w dużej mierze wpływają na położenie całego zawieszenia. Wymieniając je na sprężyny takie jak https://eibach.pl/product/zestaw-sprezyn-pro-kit-mazda-6-j61a-e10-55-012-01-22/, można skutecznie obniżyć środek ciężkości pojazdu, nadając mu sportowy charakter, a jednocześnie poprawiając jego właściwości jezdne.