Transport towarów to bardzo odpowiedzialne zadanie. Podejmując się go, trzeba zadbać o szereg istotnych spraw, m.in. o to jak odpowiednio zapakować produkt. Opakowanie ma zagwarantować ochronę przed uszkodzeniami, a także zapewnić, aby przesyłka była prywatna, ponieważ zawiera coś osobistego, jak np. przedmiot zakupiony przez konkretną osobę. Dlatego też chcąc zadbać o należyty przewóz, konieczne jest zabezpieczenie, że w razie ewentualnego naruszenia, będziemy mogli w łatwy sposób się o nim dowiedzieć. Co może w tym pomóc?
Pomogą w tym przede wszystkim odpowiednie procedury, ustalone przez dostarczyciela w porozumieniu z klientem. W przypadku firm kurierskich, czy przewozowych działa to na prostej zasadzie. Gdy osoba dostarczająca produkt przekazuje go klientowi, ma on prawo w jej obecności otworzyć paczkę i sprawdzić, czy mogła mieć miejsce jakakolwiek ingerencja ze strony osoby trzeciej. Takie rozwiązanie jest zdecydowanie pomocne, ale jego wadą może być konieczność poświęcenia zbyt dużej ilości cennego czasu.
Zdecydowanie sprawniejszym sposobem na identyfikowanie naruszonych produktów są plomby, takie jak np. https://www.plombysklep.pl/plomby-naklejkowe-c-36.html, które można w łatwy sposób umieszczać na różnych powierzchniach, oznaczając je. Mogą mieć postać plastikowych opasek, czy też zaciskanych pętli gumowych, a w ich użyciu chodzi o to, że raz założone, nie powinny ulec jakiemukolwiek uszkodzeniu. Dlatego też jeśli okaże się, że odbierając produkt dostrzeżemy naderwaną lub przerwaną plombę, to będziemy mogli przypuszczać, że zakupiony przez nas produkt został naruszony. Wówczas nie pozostaje nam nic innego, jak dociekać swoich konsumenckich praw.