Od wielu lat w branży reklamowej powszechnie wykorzystuje się druk wielkoformatowy do tworzenia skutecznych nośników przekazu promocyjnego. Mowa tutaj zwłaszcza o banerach, plakatach, bilbordach, tablicach, szyldach sklepowych, kasetonach, roll-upach czy potykaczach. Omawiana technika pozwala nanosić grafiki zarówno na podłoże papierowe, jak i foliowe oraz syntetyczne. Świadczeniem profesjonalnych usług w zakresie druku wielkoformatowego zajmuje się m.in. ta firma marketingowa z Poznania: https://raczynska.com/druk-wieloformatowy/.
Druk wielkoformatowy może być z powodzeniem realizowany w technologii solwentowej (w tym eko), barwnikowej, termosublimacyjnej, lateksowej, a także UV. Jego podstawową zaletą jest bez wątpienia stosunkowo niska cena – szczególnie przy zamawianiu wielu sztuk materiałów reklamowych jednocześnie. Gotowe nośniki poddaje się zazwyczaj laminowaniu, dzięki czemu odznaczają się zaskakująco wysoką odpornością na uszkodzenia mechaniczne i niekorzystne warunki atmosferyczne (deszcz, promieniowanie ultrafioletowe). Są w stanie bez problemu przetrwać na zewnątrz nawet kilka lat. Kluczowym atutem druku wielkoformatowego jest jednak jego znakomita widoczność z dużej odległości, wynoszącej do kilkuset metrów (w zależności od rozmiaru nośnika). Przekłada się to na łatwe przyciąganie wzroku potencjalnych klientów, co z kolei wpływa na wzrost zysków oraz szybszy rozwój na rynku.
Na uwagę zasługuje również świetna jakość uzyskanej grafiki. Charakteryzuje się ona przede wszystkim bardzo dobrym odwzorowaniem i nasyceniem barw. Tak naprawdę jedyną wadą jest w tym przypadku konieczność zastosowania podnośnika hydraulicznego do montażu plakatu czy baneru na elewacji budynku.