Otwarcie sklepu internetowego jest łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Jak w każdym biznesie, musisz zrozumieć swoich klientów i upewnić się, że są dobrze obsługiwani. Jeśli potrafisz to zrobić, reszta jest łatwa. Istnieją firmy, które pomogą Ci z Twoim sklepem internetowym, jak ta na stronie: https://merce.com/.
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia sklepu internetowego jest znalezienie niszy rynkowej, w której chcesz sprzedawać produkty. Jeśli masz już produkt, nie ma potrzeby wymyślać koła na nowo; wystarczy poszukać innych podobnych produktów i zobaczyć, jakie rodzaje sklepów je sprzedają. Jeśli nie masz jeszcze żadnych produktów, to zastanów się, jakie produkty chciałbyś sprzedawać (np. odzież, elektronika) i sprawdź, jakie nisze są najbardziej popularne w tych kategoriach.
Kiedy już zdecydujesz się na niszę rynkową dla swojego sklepu internetowego, czas zarejestrować dla niego nazwę domeny. Jest to adres, który ludzie będą wpisywać w przeglądarce, aby wejść na Twoją stronę – więc upewnij się, że jest on krótki, łatwy do zapamiętania i łatwy do przeliterowania! Możesz kupić nazwy domen z różnych firm, takich jak Home lub CBA; większość dostawców usług hostingowych zawiera również bezpłatną rejestrację domen z ich pakietami, jeśli kupisz jeden z ich planów hostingowych.
Następnie będziesz musiał wybrać hosta dla swojej witryny. Jest to firma, która zapewni Twojej stronie internetowej połączenie internetowe i miejsce na serwerze (więc może istnieć online). Będziesz miał do wyboru hosting współdzielony, który jest tańszy, ale mniej niezawodny i ma ograniczenia co do rodzaju oprogramowania jakiego można użyć – lub dedykowany hosting, który oferuje większą elastyczność, ale nie jest tak szeroko dostępny i ma tendencję do bycia droższym niż hosting współdzielony.