Polecamy

Jak działa zawieszenie pneumatyczne i rola azotu w układzie zawieszenia?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Zawieszenie pneumatyczne to bardzo dobry sposób na rozwiązanie problemu nierównych dróg. Zawieszenie tego typu zapewnia stały prześwit, który niezależny jest od obciążenia. Nie tylko poprawiony jest aspekt wizualny, ale przede wszystkim komfort jazdy. Nie bez znaczenia jest również bezpieczeństwo jazdy, dlatego taki typ zawieszenia polecany jest szczególnie w przypadku, kiedy uczęszczamy drogami wyboistymi oraz krętymi. Zawieszenie pneumatyczne bowiem znacznie poprawia prowadzenie samochodu oraz jego przyczepność.

Na czym polega zawieszenie pneumatyczne?

Zawieszenie pneumatyczne jest zbudowane tak, by maksymalny prześwit wynosił 27 cm. Oparty jest na poduszkach, inaczej nazywanych miechami, które napełniają się sprężonym azotem bądź powietrzem. Sprężony azot bądź powietrze jest wprowadzany za pomocą kompresora. Kompresor z kolei jest napędzany silnikiem, choć w niektórych autach kompresor połączony jest do osobnego układu elektrycznego.
Mieszek powietrzny połączony jest z wahaczem za pomocą tłoka, a wahacz z kolei z kołem. Dodatkowo system pneumatyczny wyposażono w zawór, który utrzymuje zawieszenie na tym samym poziomie, bez względu na równość drogi. Obciążone zawieszenie pneumatyczne dopompowywane jest dodatkowo powietrzem. Zawieszenie znajduje się wtedy znacznie wyżej, przez co mniej odczuwalne są wszystkie nierówności terenu w trakcie jazdy. Odczuwalna jest za to lepsza jakość jazdy, bezpieczniejsze wchodzenie w zakręty i to nawet przy dużym obciążeniu. Takie zawieszenie odpowiednie jest m.in. do samochodów dostawczych. Napełniane azotem poprawia prowadzenie auta, które lepiej trzyma się drogi.

Funkcją poduszki pneumatycznej zawieszenia jest zastępowanie metalowych elementów sprężystych. Jest zintegrowana z amortyzatorami pneumatycznymi, które dbają o cały układ i odpowiadają za naprężenie poduszek ze względu na występujące na drodze nierówności. Dobrym przykładem modelu samochodu, w którym występuje takie rozwiązanie jest BMW X5 Zawieszeniem pneumatycznym w tym wypadku steruje elektronika, dzięki czemu samochód bez względu na nierówności zostaje szybko wypoziomowany, co zapewnia idealną przyczepność.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
W jakim celu przeprowadza się badania ultradźwiękowe?
W jakim celu przeprowadza się badania ultradźwiękowe?
W elementach wykonanych z metalu mogą pojawić się różnego rodzaju niezgodności. Należy je wykryć i wyeliminować już na etapie produkcji, […]
Jak wyposażyć profesjonalny zakład krawiecki?
Jak wyposażyć profesjonalny zakład krawiecki?
Coraz więcej osób decyduje się na otwarcie profesjonalnego zakładu krawieckiego, ponieważ jest to doskonały pomysł na dochodowy biznes. W miejscu […]
Jak wybrać odpowiedni strój do biegania?
Jak wybrać odpowiedni strój do biegania?
Jedną z najbardziej popularnych dyscyplin sportowych, uprawianych ostatnio przez wielu Polaków, jest bieganie. Nie wymaga ono specjalnego przygotowania ani profesjonalnych […]
Jak często potrzebny jest serwis i przeglądy wózków widłowych?
Jak często potrzebny jest serwis i przeglądy wózków widłowych?
Serwis i przeglądy wózków widłowych powinny być przeprowadzane co najmniej raz w miesiącu. Należy również sprawdzać wózki widłowe przed każdą […]
Ostatnie wpisy