Reklama natywna to nowoczesny sposób na promowanie swojej marki. Jej podstawą jest zaufanie, które buduje się pośrednio. Dlatego też właściwie nie ma mowy o tym, by którakolwiek ze stron przez wzgląd na reklamę natywną miała do czynienia z szkodą.
Jest to forma promocji, dzięki której marka pojawia się w naturalnych mediach (np. na stronie www, w aplikacjach) bezpośrednio za pomocą danych klientów. Polega ona na zaprezentowaniu produktu w sposób niezależny od woli klientów. Przykładem takiej reklamy jest reklama w sieci społecznościowej – jeśli ktoś chce promować swoją stronę internetową lub aplikację, może to zrobić bezpośrednio na Facebooku czy Instagramie, udostępniając link do swojej witryny czy aplikacji i dopasowując go do profilu użytkownika
Reklama natywna to nowoczesna forma marketingu, która polega na skierowaniu kampanii reklamowej do użytkowników internetu za pomocą technologii wykorzystywanych w uczeniu maszynowym. Zalety tej reklamy to m.in.:
– jest świetnym sposobem na pozyskanie nowych klientów i wspieranie sprzedaży;
– nie wymaga specjalistycznego know-how ani przygotowania;
– zwiększa się efektywność kampanii reklamowej;
– skutecznie promuje produkty i usługi przez działania, które nie wymagają interakcji ze strony odbiorcy, ale pozwalają mu na podejmowanie decyzji kupna bezpośrednio na stronie internetowej.