Aby otworzyć własny biznes za granicą, musisz zrobić trochę badań i określić najlepszy kraj, w którym można rozpocząć działalność. Istnieje wiele czynników, które wchodzą w skład tej decyzji, w tym twoje osobiste preferencje, lokalne warunki rynkowe i ile pieniędzy jesteś skłonny lub możesz zainwestować.
1. Dowiedz się, czy istnieją jakieś ograniczenia dotyczące miejsca, w którym możesz założyć sklep. Niektóre kraje mają specjalne przepisy, które utrudniają zagranicznym firmom prowadzenie działalności w ich granicach. Na przykład Francja wymaga, aby wszystkie zagraniczne firmy prowadzące tam interesy zatrudniały obywateli francuskich jako menedżerów – co może być niemożliwe, jeśli firma nie może sobie pozwolić na tak wysokie zarobki.
2) Zrób wcześniej pewne badania rynku. Zanim otworzysz sklep w innym kraju, dowiedz się, jakie potrzeby w zakresie produktów i usług mają lokalni konsumenci i czy jest miejsce na konkurencję ze strony międzynarodowych marek. Ważne jest również, aby zrozumieć wszelkie lokalne przepisy, które mogą wpłynąć na Twój model biznesowy przed otwarciem sklepu w nowym kraju. Na przykład, niektóre kraje mają prawo wymagające od firm zagranicznych działających w ich granicach, aby sprzedawały produkty po cenach wyższych niż te, które stosują lokalni sprzedawcy – co oznacza, że amerykańska firma sprzedająca dżinsy lub inne elementy odzieży może nie być opłacalna.
W razie występowania wszelkich wątpliwości z podjęciem takiego kroku, można zawsze się doradzić, jak np. polskiego biura położonego za granicą, takiego jak https://europrofi.eu/.