Rozwój branży e-commerce a w szczególności gwałtowny wzrost ilości towarów sprzedawanych przez internet, spowodował ogromny przyrost przesyłanych paczek. Codziennie wiele ton różnego rodzaju wyrobów, zapakowanych w mniejsze lub większe paczki, trafia do nowych właścicieli. Ważne jest to, by towar był odpowiednio zabezpieczony.
Trudno sobie wyobrazić sytuację, kiedy klient otrzymuje uszkodzoną paczkę a w niej zniszczony towar, który zamówił. Z tego powodu każda przesyłka musi być odpowiednio zabezpieczona. Najbardziej powszechnym sposobem jest pakowanie w kartonowe pudła. W takim przypadku wyroby muszą być ubezpieczone na wypadek przygniecenia czy uderzenia. Wnętrze kartonu często wyłożone jest papierowymi ścinkami albo styropianem. Innym popularnym sposobem pakowania, szczególnie w przypadku mniejszych przesyłek, jest koperta z folią bąbelkową. Jest to bardzo dobre zabezpieczenie, a nie zajmuje dużo miejsca. Zewnętrzna, papierowa część koperty umożliwia umieszczanie na paczce napisów, stempli i nalepek a wewnętrzna, którą jest warstwa folii bąbelkowej, zabezpiecza towar przed uszkodzeniem. Inne sposoby to zapakowanie w zwykłą kopertę albo owinięcie przedmiotów folią.