Żyjąc w czasach względnego dobrobytu materialnego, łatwości podróżowania i zdobywania wiedzy, coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Powstaje wiele firm, jednak nie wszystkie są gotowe przetrwać zderzenie z sytuacją na rynku, biurokracją lub po prostu brak im odpowiedniego PR-u. Co zatem należy robić, by przedsiębiorstwo dobrze funkcjonowało?
Podstawą wielu nieporozumień w firmie jest brak jasnych zasad. Jeśli w nowym biurze nie określi się, kto jest odpowiedzialny za wyrzucanie śmieci, prawdopodobnie będzie o to dbała jedna osoba, której poziom złości finalnie sięgnie zenitu. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie tego firmie sprzątającej. Z takiej opcji korzysta coraz więcej przedsiębiorstw. Wskazany przykład to jedna z wielu sytuacji, które wprowadzają nerwową atmosferę i niszczą relacje w zespole, czego każdy przedsiębiorca wolałby uniknąć. Z tego względu lepiej na początku współpracy ustanowić zestaw reguł, których przestrzeganie wpłynie na budowanie właściwej komunikacji wewnętrznej w firmie.
Wynajem pracowników to dość popularne działanie, które wpisuje się w powszechny dziś trend sharing economy. Porozumienie pracodawców w tej kwestii oraz udzielenie pracownikowi urlopu bezpłatnego w celu wykonywania pracy u innego pracodawcy to działania zgodne z prawem, a przy okazji korzystne finansowo. Warto zatem precyzyjnie przekalkulować decyzje o zatrudnieniu czy zwolnieniu nowych pracowników.