Start każdej firmy jest nierozerwalnie związany z koniecznością jej zareklamowania, tak aby przyciągnąć klientów i zatrzymać ich na dłużej. Niestety, młodzi przedsiębiorcy zazwyczaj nie posiadają wystarczających środków, aby skorzystać z tradycyjnych form reklamy – np. w telewizji, radiu, prasie czy w postaci bilbordów. Z pomocą przychodzi im jednak internet oraz inne, mniej popularne rodzaje nośników pozwalających na skuteczną promocję produktów lub usług.
Internet jest bardzo wszechstronnym medium, które umożliwia komunikację z konsumentami na szeroką skalę. Po pierwsze, można reklamować towary poprzez własną stronę internetową, która jest doskonałym miejscem na szczegółowe przedstawienie oferty. Strona www to inwestycja, która z pewnością zwróci się w szybkim czasie i to z nawiązką, zwłaszcza jeśli jest dobrze wypozycjonowana (zajmują się tym specjaliści z branży SEO).
Istotnym narzędziem dla właściciela sklepu internetowego jest również marketing oparty na tzw. mailingu. To nic innego jak regularne przesyłanie informacji na temat naszej oferty na adresy mailowe klientów, którzy zgodzili się na otrzymywanie tego typu wiadomości. Newsletter wzmacnia pozytywną relację firmy z klientem, zwłaszcza jeśli treść w nim zawarta jest spersonalizowana (dostosowana do potrzeb i preferencji odbiorcy
). W ostatnich latach popularna stała się również nieco bardziej tradycyjna forma reklamy – logo lub nazwa marki nadrukowane na drobnych upominkach, które wręcza się potencjalnym klientom w siedzibie sklepu, na targach czy konferencjach. Takich prezentem może być np. kubek, smycz na klucze, a przede wszystkim – pendrive z drewna lub innego tworzywa. Nie dziwi fakt, że coraz częściej właściciele firm wpisują w wyszukiwarkę hasło “pendrive materiały reklamowe”, by znaleźć jak najlepszą hurtownie tego typu sprzętów.