Każdy, kto decyduje się przesiąść z samochodu na rower, ma duży wkład w dbanie o środowisko. Ale można odnieść z takiej zamiany jeszcze inne korzyści. Przede wszystkim w ten sposób poprawiamy swoją kondycję. Jeśli jesteśmy rozruszani rowerową przejażdżką, efektywniej pracujemy i jesteśmy lepiej dotlenieni. Szczególnie pracodawcy powinni zachęcać pracowników do takiej zmiany. Jak mogą to robić?
Jeśli szefowie firmy chcą zmobilizować pracowników do przyjeżdżania rowerem do pracy, to sami powinni tak zrobić. Istnieje powiedzenie, że lepszy jest dobry przykład niż najlepszy wykład. Tak to działa w wielu społeczeństwach, więc warto coś takiego wprowadzić w życie. Co jeszcze można zrobić w tym kierunku? Jeśli w firmie powstanie mobilny serwis rowerowy, zachęci to pracowników do przesiadki na jednoślady. Warto również organizować eventy, uzmysławiające wszystkim korzyści płynące z rowerowej formy dojeżdżania do pracy. Przedstawione argumenty z pewnością podziałają z dużą mocą, gdy zostaną zastosowane najpierw przez kadrę kierowniczą. Warto też uzmysłowić pracownikom, jakie korzyści finansowe i zdrowotne odniosą z tego sposobu dojeżdżania do firmy. Będzie to poważna motywacja, gdyż wszyscy staramy się rozumieć, jak ważne są oszczędności w każdej dziedzinie życia.